Hogyan találd meg a megfelelő üzlethelyiséget?

Ha étteremnyitásról van szó, a legtöbb leendő tulajdonos jó előre megálmodja a „tökéletes” üzlet képét: a konyha méretét és felszerelését, a bútorok és edények stílusát, a menüválasztékot, de még talán a szalvéták színét is. De vajon hányan kezdik az álmodozást azzal, hogy hova helyeznék el éttermüket? Pedig a rosszul megválasztott helyszínen még a legkülönlegesebb menüsor sem segít.

Lehet változtatni egy étterem arculatán, a belső dizájnon, de az üzlethelyiség lokációja nem változtatható. Érdemes, tehát olyan helyet választani, ahol megtalálod a célcsoportodat, és a nagybetűs VENDÉG is megtalál téged.

No, de hol is kellene kezdeni? Unalmasnak tűnik, de fontos adatokkal szolgál a statisztika.

Nézz utána a kiszemelt város, vagy városrész lakosságának, összetételének!

Fiatalabb, vagy idősebb generáció lakik a környéken? Mekkora a helyiek átlagkeresete? Milyenek a vásárlási szokások? Teríts ki egy térképet, hogy átfogó képet kapj a területről! Alvó városról, vagy nyüzsgő kereskedelmi központról beszélünk? Vannak-e iskolák, egyetemek, plázák, irodaházak a közelben? Hallgass a józan paraszti eszedre, képzeld magad vendégeid helyébe! Biztos jó ötlet egy fitness stúdió mellett egy magyaros-házias éttermet nyitni? Mennyire látogatnák meg a helyi középiskolás gyerekek egy távol-keleti éttermet? Vajon egy elit kertváros lakói egy talponálló gyroszosra vágynak

Ha túl vagy az első elemzésen, nézz körül! Látogass el a kiszemelt helyre, nem is egyszer!

Milyen szempontokra figyelj?

  • Környezet. Ahol te sem érzed jól magad, ott a vendégeid sem szívesen időznek majd. Ne adj alá az elképzeléseidből! Ha az éttermet zöld övezetben képzelted el, akkor kerüld el a belvárost! Ha pedig a nyüzsgő városi lokációt választod, legyünk tisztába annak minden előnyével és hátrányával, hogy ne érjen meglepetés.
  • A fogyasztók életritmusa. Figyeld meg a helyieket reggel, hogyan isszák a kávéjukat: egy újsággal a kezükben, vagy termosszal rohanva? Ebédre bekapnak néhány falatot, vagy megadják a módját az étkezésnek? Hányan járják esténként az utcákat? Ezzel képet kaphatsz arról, hogy az éttermed mely időszakban válhat a legforgalmasabbá, és mire van pontosan igény a környéken.
  • Helyi kistermelők és nagykereskedők. A jó alapanyag, ma már minden sikeres vendéglátóhely alapja. Vizsgáld meg alaposan, mi a környék kínálata, milyen beszerzési források vannak!
  • Konkurencia. Sokat elárul a helyszínről a már meglévő vendéglátóhelyek színvonala. Ne félj a versenytársaktól, kóstold végig őket! Vizsgáld meg az étlap választékát és az árszínvonalat!

Végül, de nem utolsó sorban két alapszabály!

Légy észrevehető! Egy jó portálterv, egy terasz az üzlethelyiség előtt csodákra képes, de fontos észben tartani, hogy csak a helyi Önkormányzat előírásainak megfelelően hívhatod fel magadra a figyelmet. Gondold végig, hogy a célcsoportod hogyan érkezik hozzád, térképezd fel a parkolási lehetőségeket a környéken.

A megfelelő helyszín felkutatása tehát jóval összetettebb, minthogy leülsz böngészni az ingatlanportálok között.

Hosszú elemzéseken, megfigyeléseken és kitartáson múlik, mire megtaláld az igazit. És persze nem árt, ha jön a szerelem is első látásra. Csak bíztatni tudunk, minden étteremnek megvan a maga helye. Aki pedig keres, az talál!

Segíthetünk?

Ismerjük a vonatkozó rendeleteket és a jogszabályi hátteret, így számos ötlettel és praktikus tanáccsal láthatjuk el Önt, amely fontos lehet az üzlete megnyitásához. Használja a tudásunkat, így nemcsak időt és energiát spórolhat meg, hanem elkerülhet egy sor felesleges ügyintézési futamot, és esetleges büntetést. Reméljük, hamarosan Önt is az ügyfeleink körében üdvözölhetjük!

Kapcsolat

+36203468593

gasztro@etteremnyitas.hu

www.etteremnyitas.hu

facebook.com/etteremnyitas

youtube.com/etteremnyitas

H-1204, Bp. Szilágyság u. 57.